پنجشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۸۵

گنجشک های کانادایی

حتی گنجشک های اینجا هم با ایران فرق دارن. امروز داشتم قدم می زدم یه سری گنجشک تو چند قدمیه من بودن که داشتن غذا می خوردن، اینجا داره هوا سرد میشه و گنجشک ها و سنجاب ها به تکاپو افتادن که غذا جمع کنن، من که خواستم از کنار اینها رد بشم با توجه به پیشینه ذهنی خودم انتظار داشتم که همشون یک دفعه بترسن و پر بزنن برن ولی دیدم که فقط یه کم رفتن اونورتر اون هم قدم زنان و دوباره برگشتن سر جاشون.
آدم میاد اینجا بهتر متوجه جریانات توی ایران میشه، وقتی تو ایران هستیم فکر می کنیم که ایران بدترین کشور دنیاست و هیچ جا بدتر از اینجا نیست. راستش از یه جهت آره یعنی از نظر نبود آزادی و هرج و مرج و اینکه ایران تبدیل به یک مسجد خیلی بزرگ شده که همه کاری تو این مسجد انجام میشه جز عبادت، اینکه دولتمردان ایران تبدیل شدن به قیم مردم و باید در مورد همه چیز مردم نظر بدن، اینکه اونها به جای اینکه به فکر منافع ملی ایران باشن هدفشون اسلام و مسلمینه، اینکه همه سرمایه های ما داره هرز میره و هیچ کسی عین خیالش نیست، اینکه همه مردم افتادن به جون همدیگه و کسی به کسی رحم نمی کنه.
آدم میاد اینجا تازه می فهمه که کجا زندگی میکرده، ایران جاییه که همه چیز داره اینکه می گفتن ایران کشور منحصر بفردیه ما که تو ایران بودیم باورمون نمی شد ولی آدم میره خارج از ایران می بینه واقعا اینجوریه و کسانی که اونجا هستن و کسانی که دارن همه چیز مردم رو واسه اثبات مقدس بودنشون میدن وضع رو اینجوری کردن.
اینجا خیلی از مردم نمی دونن که ایران اصلا کجا هست، تو فرودگاه مسئول اداره مهاجرت ایران رو به صورت آیران تلفظ می کرد، واسه اینجایی ها هیچ چیز ما و هیچ چیز منافع ایران مهم نیست و این مردم هر کشوری هستن که باید به فکر خودشون باشن. واسه اینجایی ها حمله به ایران مثله حرکت یه مهره شطرنج میمونه به همین سادگی فقط کافیه توجیه بشن که حمله لازمه.
کشور با کشور و سرزمین با سرزمین روی زمین فرقی با هم ندارن و این مردم ساکن این سرزمین ها هستن که اونجا رو می سازن، این مردم هستن که می تونن کاری کنن که کشوری به سردی قطب بشه بهشت روی زمین و کشوری با تنوع جفرافیایی منحصر به فرد تبدیل بشه به جهنم.
ما آدمها تو ایران کاری کردیم که حتی گنجشک های ایران هم با بقیه دنیا متفاوت شدن.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

salam
kalagh chi?! dare? :D

hamishe hamintor bude ke didane tafavotha tasire khubi roo roshde zehniyate ma va tafakorate ms mizare !

ناشناس گفت...

rasti inja ham kam kam hava dare roshan mishe o gonjeshka ham sar o sedaye hamishegishoono rah andakhtand !(hayahooye gonjeshki ke nemidunam unja ham hast ya na)

ناشناس گفت...

سلام
نوشته هاتو خوندم . جالب بود ادامه بده داریمت.
قربانت رضا

ناشناس گفت...

خیلی خوب تشریح می کنی
ممنون
بهروز