جمعه، آبان ۰۵، ۱۳۸۵

جرم و جنایت

تصمیم گرفته بودم که دیگه اخبار ایران رو دنبال نکنم ولی مثل اینکه نمیشه و من کره مریخ هم برم باز باید این اخبار رو بخونم تا اون روز، روز بشه.
من هر چند یه بار یه نگاهی به صفحه حوادث سایت ایسنا میندازم. یه سری قتل و جنایت که واسه ما که تو ایران بودیم اینقدر بی اهمیت و بی ارزش بود که فقط تو سایت ایسنا این خبرها رو میشد دید و نه واسه رادیو تلویزیون و نه حتی واسه روزنامه ها این خبرها هیچ جذابیتی نداشت و نداره.
اون اوایل که اومدم کانادا و اخبار اینجا رو بعضی وقت ها از تلویزیون میدیدم، دیدم که وقایع و جنایاتی به مراتب کوچک تر و بی اهمیت تر از اون چیزهایی که که تو ایران اتفاق میفته و هیچ جا هم به جز ماکزیمم یه سایت پخششون نمی کنه، اینجا به حدی واسشون مهمه که یه دفعه می بینی همه کانالهای تلویزیون و روزنامه ها دارن در موردش صحبت می کنن و بحث های کارشناسی و روان کاوی انجام میدن. مثلا اگه بخوام یه مثال بزنم چند وقت پیش تو مونترال یک پدری، زنش و بچه اش رو کشته بود و بعد هم به خودش شلیک کرده بود، این خبر چنان اینجا بازتاب داشت که تا مدت ها بحثش همه جا بود، ولی کافیه که هر چند روز یه بار به قسمت حوادث ایسنا سر بزنید، اغراق نکنم هفته ای یه بار یه اتفاق به مراتب بدتر از این رو می بینید که اصلا واسه کسی هم همچین مهم نیست و فکر کنم که ایسنا هم فقط واسه اینکه اون قسمت خبریش رو پر کنه این جور خبرها رو تو سایتش می ذاره.
راستش نمی دونم چی باعث شده که مردم ایران به یه همچین وضعی دچار بشن و همین جور هم داره روز به روز اوضاع بدتر میشه.
یعنی واقعا لیاقت مردم ما همین قدره.

این هم چند نمونه از این حوادث تو ایران:
قتل‌عام فجيع اعضاي يك خانواده كرماني
پدري به قتل نوزاد 7 ماهه‌اش با ضربات چوب اعتراف كرد
كودك 2 ساله قرباني عصبانيت نامادري‌اش شد
اعترافات تكان دهنده پدري كه نوزاد ‌٢٥ روزه‌اش را به قتل رساند
و ...

و همه اینها فقط چند تا از اتفاقات یک ماه پیش توی آرشیو ایسنا بود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

khoob shod zadim biroon az oon diare vahshat. ;-)