چهارشنبه، آذر ۰۱، ۱۳۸۵

آب و هوای مونترال

الان هوای مونترال اینجوری که میگن از سالهای قبل گرم تره و الان که آخرهای ماه نوامبر هستیم هنوز اینجا برف نیومده و تازه داره به زیر صفر می رسه که این خودش جای شکر داره. ولی در مجموع زمستون مونترال خیلی سرده و کسانی که میان اینجا باید آمادگی ذهنی مقابله با این هوا رو داشته باشن. توی سردترین روزهای سال درجه سرما به 30-40 درجه زیر صفر - با احتساب باد - هم می رسه و این یعنی اینکه اگه درست لباس نپوشی یا اینکه در انتخاب خونه، فاکتورهای درست رو لحاظ نکرده باشی، قسمت سرد جهنم رو اینجا تجربه میکنی.
یه چیز امیدوار کننده هم در مورد سرمای اینجا اینه که همه چیز برای مقابله با سرمای اینجا از قبل در نظر گرفته شده. به عنوان مثال بیشتر مراکز خرید نزدیک ایستگاه های مترو هستن و یا حتی از توی مترو راه دارن. از یه طرف هم مترو و اتوبوس مجهز به سیستم های گرم کننده هستن و از این نظر مشکل خاصی نیست، حتی ایستگاه های اتوبوس هم به صورت پوشیده هستن و فقط یه در واسه ورود و خروج دارن.
یه چیز جالب مونترال هم شهر زیر زمینی اینجاست که به این صورته که فروشگاه ها و مراکز خرید اکثرا زیر زمین و کنار ایستگاه های مترو هستن و به راحتی میشه از یه ایستگاه مترو و از میان فروشگاه ها به یه ایستگاه دیگه یا به مراکز مهم اینجا رفت.
توی زمستون تنها مشکل، رفت و آمد و رسیدن به این مراکز هست. واسه کسانی که ماشین شخصی دارن که راحته، از خونه سوار ماشین میشن و میرن به کارهاشون میرسن. ولی واسه کسانی که ماشین ندارن و خونشون هم از ایستگاه مترو یا ایستگاه اتوبوس فاصله داره مشکل هست و باید توی مدت انتظار واسه رسیدن اتوبوس مثل بید بلرزند.

واسه اطلاعات بیشتر در مورد درجه هوای مونترال و میانگین دما در ماه های مختلف می تونید به این لینک برید.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

Nice to see your weblog! Hope this winter is like last years...you know...it was great last year! zemnan, sakht nageer, zood meegzare..;)

ناشناس گفت...

man ke aslan tahamole sarma ro nadaram, too iran ke hamash az sarma milarzam vay be hale oonja!