دوشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۸۵

کانادا مستعمره یا مستقل

پرچم فرانسه جدید
چند روز پیش توی کلاس فرانسه معلم مون داشت در مورد سیستم حکومتی و چارت حکومتی کانادا توضیح میداد و همین طور از تاریخ کانادا که اول کانادا فقط دو تا ایالت کبک و انتاریو بوده و کم کم بقیه ایالت های کانادا بهش اضافه شدن.
در حقیقت داشت نقش فرانسوی ها رو هم در شکل گیری کانادا می گفت، اینکه اول فرانسوی ها به کانادا اومدن و کشور جدیدی به اسم فرانسه جدید (Nouvelle-France) رو تاسیس کردن و بعد کم کم انگلیسی ها به انتاریو وارد شدن. اون موقع حتی یه قسمت هایی از شمال آمریکا هم تحت کنترل فرانسوی های کانادا بوده و بعد از اینکه آمریکایی ها این قسمت رو می گیرن، کانادایی ها به این فکر میفتن که این دو قسمت رو که به کانادای شمالی و جنوبی نامیده می شدن، به صورت یه کشور ادغام کنن (Canada-Uni)، که البته یکی از مستعمرات انگلیس بوده و در حقیقت یکی از استان های انگلیس بوده که فرماندار این استان، یعنی استان کانادا از طرف ملکه انگلیس تعیین میشده، که هنوز هم اینجوریه ولی به صورت سمبلیک و عملا این فرماندار هیچ قدرتی نداره و جزیی از تاریخ کاناداست.
معلم ما داشت اینها رو توضیح میداد و همین طور این که توی تاریخ کانادا نقش فرانسوی ها نادیده گرفته شده.
من توی کلاس از معلم مون پرسدیم که آیا مردم کانادا از اینکه ملکه انگلیس واسه کانادا فرماندار انتخاب می کنه ناراحت نیستن، خب من توی ذهن خودم اینجوری برداشت کرده بودم که این نشانه استعمار انگلیس هست و حتما بیشتر کانادایی ها از این موضوع ناراحتن. ولی جواب معلم مون این برداشت رو عوض کرد، جواب معلم این بود که توی کانادا به جز کبک، نه، چون عملا فرماندار نقشی نداره و نشان دهنده تاریخ کانادا و هویت اولین کسانیه که اینجا مهاجرت کردن هست و حتی روی دلارهای کانادا و توی پارلمان کانادا، عکس ملکه انگلیس هست. ولی توی کبک اینجوری نیست و از این موضوع ناراحتن و با تلاش هایی که انجام دادن، به تازگی ...
حتما شما هم مثل من فکر کردید و فکر کردید که با تلاش هایی که انجام دادن، مثلا عکس ملکه انگلیس قراره برداشته بشه یا اینکه دیگه فرمانداری در کار نباشه، ولی اینجوری نیست و با تلاش هایی که انجام شده عکس پادشاه اون زمان فرانسه هم توی پارلمان کانادا اضافه شده که یادآور گذشته فرانسوی کانادا باشه.
می بینید که اصلا نمیشه گفت که مثلا مستعمره چون که کسانی که در ابتدا مهاجرت کردن انگلیسی ها و فرانسوی ها بودن و کسانی هم که حکومت می کردن تحت نظر همین دو تا کشور بودن، ناخودآگاه یاد حرف وزیر امور خارجه دولت محترم در مورد کانادا و حقوق بشر افتادم که گفته بود: فرمانداری كل كانادا هنوز باید با لندن هماهنگ شود و ما امیدواریم كانادا به زودی استقلال كامل خود را به دست آورد.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

khoshhal misham dar bare onvara bedonam
inja ke man hastam hamash britishan

say mikonam be webloget sar bezanam

ناشناس گفت...

من هم پرونده ای برای استان کبک تشکیل داده ام و نامه هم مبنی بر شماره فایل رسیده .
البته توش نوشتن که هشت تا ده ماهی طول میکشه که بررسی بشه
شاید تا زمان مصاحبه چند ماهی مانده باشه .
ولی بهر صورت مطالبت را خواندم برام جالب بود ولی باید بگم که مدتی که راجعب موضوع تحقیق می کنم به این موضوع رسیدم که حتما رفتن مهم نیست کهر پیدا کردن مهم تره ولی بهر صورت مسیر طولانی تا آنجا دارم .

quand meme :
نظرت راجعب مصاحبه اقامت چیه ؟
چه کار بکنم بهتره ؟

راستی شما هم از این طریق آمده اید و اگه آره چقدر طول کشید ؟

با تشکر - حمید

ناشناس گفت...

درود... با سرما چه میکنید؟

پیمان گفت...

حمید جان، من هم از همین طریق اقدام کردم. و یه چیزی حدود چهار سال طول کشید که البته این طولانی شدن دلیل داشت و اگر همه چیز خوب پیش بره باید بین دو تا سه سال جواب بیاد. در مورد موضوع مهاجرت به کانادا و مصاحبه هم سعی می کنم تو پست های بعدیم توضیح بدم.

تيستو سبزانگشتي گفت...

اينكه تو اين كلاس اطلاعات خوبي از تاريخ اون كشور به دست مياري خيلي عاليه.ممنون از اينكه اين اطلاعات رو با ما هم به اشتراك ميذاري.
موفق باشي

ناشناس گفت...

من همه ی مطالبت رو خوندمچون درباره مهاجرت به کبک تحقیق می کنم.
مرسی
و می تونی در مورد مهاجرت تحصیلی یک پست بذاری؟
رشته ی من الان فوق لیسانس تئاتره/کارمم هم عکاسی آتلیه است
خودم و شوهرم هم رشته و هم کاریم
به نظرت با این شرایط می تونیم اقدامی کنیم؟
ممنون می شم اگه جواب بدی

ناشناس گفت...

چه اطلاعات جالبی در مورد تاریخ کبک. خیلی برای من جالب بود.

پیمان گفت...

در مورد مهاجرت به کانادا و راه های مهاجرت و اینکه چه جوری اومد اینجا سعی می کنم توی یه پست مفصل توضیح بدم