شنبه، دی ۰۲، ۱۳۸۵

چه خبر از کانادا

خودم


خب کارهای همسرم هم بعد از 5 ماه درست شد و ویزای مهاجرتش اومد و به زودی میاد اینجا. به نظر میاد که همه چیز با هم درست شد.
من هم پس فردا اسباب کشی دارم و میرم به آپارتمانی که تازه اجاره کردم. این هم از شروع یه زندگی جدید. خوبیه این جای جدید اینه که به محل کارم نزدیکه، یه ربع با اتوبوس.
بعد از ژانویه هم باید دو روز در هقته بعد از کار، روزی 3 ساعت برم کلاس زبان فرانسه، یعنی صبح زود از خونه بیرون زدن و ساعت 10 شب خونه رسیدن.

کار

کار هم مثل همیشه هست و با این تفاوت که چون نزدیک سال نوی اینجا هستیم، فعلا که زیاد جدی نمی گیرن. ولی پروژه سختیه و خیلی کار می بره و بعد از این تعطیلات احتمالا خیلی از وقتم رو می گیره. اضافه کاری هم در کار نیست و من هم باید یه نفری این پروژه رو انجام بدم. مشکل زبان فرانسه هم که کماکان برقراره و امیدوارم به زودی یه چیزی، یه قرصی، آمپولی واسه تقویت زبان کشف بشه.
یه سیستم جالبی که تو این شرکت هست اینه که چیزی به اسم سیستم حضور و غیاب وجود نداره و هر کس بر اساس وجدان خودش میگه هر روز چقدر کار کرده!
چند روز پیش هم جشن کریسمس از طرف شرکت بود که همه کارمندهای شرکت رو به صرف نوشیدنی و شام دعوت کرده بودن. یه جای خیلی شیک و با کلاس. در مجموع میشه گفت جو شرکت و محیط کار خوبه.
امروز هم به پیشنهاد مدیر پروژه شرکت و به مناسبت آخرین روز کاریه سال رفتیم یه رستوران ایتالیایی. آخر سر هم بعد از غذا گارسون واسه همه کیک آورد و گفت مجانیه کی می خواد، ما هم که از خدا خواسته. بعد هم واسه یکی از همکارام توضیح دادم که یه ضرب المثل ایرانی هست که میگه مفت باشه، کوفت باشه:
Soit gratuit, Soit Poison!

کانادا

اینجا هم همه دارن خودشون رو واسه کریسمس و سال جدید آماده میکنن و اکثرا هم دارن کادوی شب عید می خرن. هر جا بری همه چیز تزیین کریسمس شده و آهنگ Jinge Bells رو همه جا میشه شنید.
یه روز بعد ازکریسمس هم روزه Boxing day هست که از قرار معلوم خیلی جاها تو این روز tax نمی گیرن و بعضی از فروشگاه ها هم تخفیف های نجومی میدن، طوری که بعضی ها میان از شب قبل جلوی مغازه ها می خوابن. پارسال که ایران بودم تو خبرها بود که یه نفر واسه اینکه واسه خرید نفر اول باشه شب توی سرمای زیر 10 درجه جلوی فروشگاهی که تخفیف می داده، خوابیده بود!

نکته

الان که اینجا داره کریسمس میشه و همه به جنب و جوش واسه سال نو و مراسم سال نو و کریسمس افتادن، واسه من این چیزها بی معنی هست یعنی اینکه خب این چیزها چیه و من باید چه کار کنم؟ جشن اونهاست یا من هم باید کاری کنم؟ یه حس سردرگمی نسبت به این مراسم. از طرف دیگه هم دیشب شب یلدا بود بدون اینکه اتفاق خاصی اینجا بیفته. به قول معروف از اینجا مونده و از اونجا رونده شدیم. موندیم که باید جشن خودمون رو بگیرم یا جشن اینجایی رو. یه مشکلی که واسه جشن های ایرانی اینجا وجود داره اینه که اون حسی که باید واسه این جشن ها اینجا به آدم منتقل بشه نمیشه، دلیلش هم اینه که اینجا کسی نمیدونه اصلا یعنی چی؟ همین مشکل واسه جشن های اینجا واسه ما در جهت برعکس وجود داره. البته این هم بگم که امروز که داشتم روزنامه مترو رو نگاه میکردم یه چیزی در مورد شب یلدای ایران نوشته بود، جالب بود واسم.

مهاجرت

در مورد مهاجرت به کانادا و راه های رسیدن به کانادا و این که از کجا باید شروع کرد، باید بگم که من می تونم کارهایی رو که خودم انجام دادم و تجربه های شخصی خودم رو در اختیار دیگران قرار بدم. اگر هم کسی سوال در این زمینه داره می تونه به من ایمیل بزنه، من سعی می کنم در حد اطلاعات خودم جواب رو بدم.
در مورد پستی هم که در مورد مهاجرت گفته بودم می نویسم، حتما توی یکی دو هفته آینده این کار رو انجام میدم.
در ضمن همونطور که توضیح این وبلاگ نوشتم، هدف من از این وبلاگ نوشتن خاطرات و ماجراهای مهاجرت و زندگی در کاناداست و دوست دارم در همین حد هم بمونه، به هر حال اگه چیز بیشتری خواستید ایمیل بزنید یا کامنت بذارید و ایمیلتون رو بذارید، خوشحال میشم بتونم کمک کنم.

مونترال و کبک

این هم یه آهنگ از Ariane Moffatt یه خواننده مونترالی که من چند وقت پیش از رادیو شنیدم: دانلود آهنگ

شب یلدا و کریسمس شما تواما مبارک

۶ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
من يه سوال درباره مهاجرت دارم و اونم اينه كه توي اين قانون جديد كه مي گن اگه امتيازت هم كامل نشده باشه مي توني فايلتو باز بكني چطور بايد فرم رو پر كنيم ؟
مثلا اگه الان آيلتس ندارم مي تونم زبان رو در حد عالي بزنم يا بايد خالي بگذارمش و يا اگه الان 2 سال سابقه دارم و تا 2 سال ديگه مي شه 4 سال چجوري بايد اينو تو فرم نشون بدم.
ببخشيد اگه سرتونو درد آوردم
ممنون

ناشناس گفت...

آقا شما چرا پينگ نميکنيد ؟ ما هر دفعه اتفاقي ميايم اينجا ميبينيم به روز شده ولي پينگ نشده .
پينگ لطفآ .

ناشناس گفت...

من شما رو به بازي شب يلدا دعوت کردم . اگه در جريانش نيستي يه سر به وبلاگ من بزن . خوشحال ميشم توي بازي شرکت کني .

پیمان گفت...

آقای Anonymous اگه نام و نشون یا ایمیلی چیزی بذاری من تا جایی که اطلاعاتم قد میده، جواب میدم.

Amin گفت...

Anonymous:
ممنون از لطفت
tornado2892@yahoo.com

ناشناس گفت...

salam man taze webloge shoma ro kashf kardam..:D az tarighe iranianuk... ke kheli ham baram jal3b va mofid boode... mikhasdtam be shoma email bezanam monteha nemidonam chejuri har che rooye email click mikonam movafagh nemisham.. age momkene emailetoono dar ekhtiaram bezarid mamnoon misham...
regrds