سه‌شنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۸۵

باز هم روس ها

تو خبرها بود که روس ها باز هم توی پروژه نیروگاه هسته ای بوشهر کارشکنی کردن و پروژه رو به تاخیر انداختن. همین طور توی خبر گفته بود که ایران واسه این پروژه ماهی 25 میلیون دلار به روسیه میده و با توجه به این که این پروژه باید سال 2000 تحویل داده میشده و هنوز این مورد انجام نشده، یعنی ایران توی این 7 سال 2 میلیارد و 100 میلیون دلار اضافه به روس ها داده و تازه این جریان هنوز هم ادامه داره.
اگر فرض کنیم که واسه ساخت یه مدرسه با تجهیزات 500 میلیون تومان یعنی 500 هزاردلار هزینه بشه، با این پول می شده 4200 مدرسه ساخت! حالا باز دنبال افراد خیر بگردید و جشن نیکوکاری راه بندازید تا خرج جیب این روس ها بشه.

فیلم 300:
این خبر فیلم 300 هم که شنیدم و همین طور عکس العمل ایرانی های اقصی نقاط عالم رو دیدم به این فکر افتادم که عکس العمل به کارهای که الان توی ایران اتفاق میفته مهم تره یا اینکه عکس العمل به فیلم تخیلی مثل 300.
عکس العمل نسبت به ضرب و شتم زنان مهم تره یا فیلم 300
عکس العمل به این هزینه های اضافی مثل نیروگاه هسته ای بوشهر مهم تره یا فیلم 300
عکس العمل نسبت به این همه انسان بی سرپناهی که توی تهران و شهرهای دیگه هستن مهم تره یا فیلم 300
و عکس العمل به تصمیم های احمقانه سران کشور که دارن مستقیم کشور رو به سمت جنگ می برن مهم تره یا فیلم 300
و ...

این رو هم اضافه کنم که من هم مثل خیلی های دیگه لینک بمب گوگلی این فیلم رو به وبلاگم اضافه کردم هرچند که هنوز این فیلم رو هم ندیدم، ولی یه کم سعی کنیم واقع بین تر باشیم و به جای اینکه به 2500 سال پیش بچسبیم و بنازیم، یه کم هم وضعیت حالمون رو نگاه کنیم.
با این وضع افتضاح حقوق بشر توی ایران و این همه خفقان نباید هم انتظار فیلم دیگری به جز 300 رو داشته باشیم، ما واقعیات خودمون رو ول کردیم و چسبیدیم به تخیلات.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

در مورد اینکه وضع فعلی ما کمتر از توحش نیست موافقم. اما از نظر تاریخی هم باید قبول کنیم که ایرانیها در طول تاریخ با آنچه در غرب فرهنگ خوانده می شده دشمن بوده اند.در کتابهای تاریخ اروپایی جنگهای یونانیها با ایرانیها دفاع از فرهنگ در برابر بربریت خوانده می شود. روحیه ایرانی از فرهنگ آزرده می شود و یک نوع بدویت و برهوت و خالی بودن را در زندگی می پسندد. تئاتر، مجسمه سازی، نقاشی و دیگر مواد فرهنگی در غرب وجود داشته اند

Amin گفت...

به نظر من تا وقتي مملكت مان درست نشود نمي توانيم مشكل فرهنگي قديم خود را با غرب حل كنيم
كار به عمل آيد به سخنراني نيست
تا وقتي فرهنگ جامعه درست نشود جهان بر اين عقيده درباره ما خواهد ماند

چهارشنبه سوري همه خوش

ناشناس گفت...

تو فکر نمی کنی هوا اونجا خیلی سرده
چرا فکر می کنم!
هوا خوب سرده دیگه

ناشناس گفت...

با سلام. لینک وبلاگ شما به لیست وبلاگهای فارسی ایرانیان خارج از کشور هم در قسمت عمومی و هم خاص کشورها اضافه شد. نهایت سعی من این بوده است که این لیست صحیح, کامل, شامل وبلاگهای به روز و مهم تر از همه فارغ از هرگونه سلیقه شخصی باشد. با این وجود امکان درصدی خطا چه در نام مورد نظر شما برای وبلاگتان و چه در محل سکونت یا موارد دیگر وجود دارد. خوشحال میشم که از لیست بازدید کنید و موارد خطای احتمالی را تذکر بدبد. هر گونه نظر دیگر شما هم برای من مغتنم و ارزشمند است. چنانچه این لیست رو مفید و قابل ارائه به سایرین یافتید در صورت تمایل به آن لینک بدهید. پیروز باشید

ناشناس گفت...

salam peyman jan
sale no ro tabrik migam,ensha allah ke sale khoobi dashteh bashi.
shad bashi

ناشناس گفت...

سلام رفيق . سال نو مبارک . اميدوارم سال خوبي در انتظارت باشه .