جمعه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۷

زندگی و هاکی



امروز بعد از حدود 6 ماه هوای حدود صفر درجه تا سی درجه زیر صفر، دمای هوا 25 درجه شده بود. بعد از شش ماه تحمل سرما این تغییر دما واقعا لذت بخش بود، این رو هم بگم که در عرض سه روز 20 درجه دمای هوا اضافه شده و مثل این می مونه که آدم رفته باشه یه کشور دیگه. خلاصه این که ما سه ماه وقت داریم که از این هوا لذت ببریم.

از هوا که بگذریم، این روزها تب هاکی همه شهر مونترال رو گرفته و. همه جا صحبت از تیم هاکی مونترال یا Les Canadiens de Montreal هست.
همه جا پرچم های تیم هاکی مونترال دیده میشه و بحث هاکی همه جا داغه. به قول معروف La vie est Hockey.
تیم مونترال این فصل توی قسمت شرق NHL که میشه شرق آمریکا و کانادا اول شده و امید زیادی میره که توی لیگ NHL اول بشه. حتی کار به جایی رسیده بود که کارکنان آتش نشانی مونترال واسه نشون دادن علاقه شون به تیم هاکی مونترال، درهای آتش نشانی رو به صورت پرچم تیم مونترال رنگ کرده بودن، که البته از ظرف شهردار مونترال جریمه و توبیخ هم شدن.
حالا خودمونیم یکی نیست بگه: آخه هاکی هم شد فوتبال!

۷ نظر:

ناشناس گفت...

اگه ممکنه کمی در مورد ازمون "دلف دالف" بگین این که هر نمره ای چند امتیاز داره و ایا توی ایران برگزار میشه یا نه

خیلی ممنونم درضمن وبلاگ خیلی مفیدی دارین
تبریک می گم به شخصه تا حالا چند بار مطالعش کردم


علی.

Amin گفت...

عجب تغيير آب و هوايي ايييي؛ آدم يك موقع بر اثر انبساط انقباض ميشكنه
آره؛ واقعا گل گفتي؛ آخه هاكي هم شد فوتبال
:))

ناشناس گفت...

سلام..من تقریبا تمام پست های اینجا رو خوندم و از اطلاعاتش استفاده کردم...ازتون به خاطر وقتی که گذاشتید ممنونم...من و همسرم داریم برای مهاجرت اقدام می کنیم و با چنر نفر از مشاورین مهاجرت که صحبت کردیم..توصیه کردن که از کبک اقدام کنیم که برای این کار باید فرانسه بخونیم...سوال من اینه که آیا قانون جدیدی اومده که اگه برای کبک اقدام کنیم باید حتما توی خود کبک اقامت داشته باشیم یا نه؟...جواب همه مشاورین منفی بود..ولی توی یکی از وبلاگ ها خوندم که باید چند سال حتما اونجا ساکن باشیم..یه سوال دیگه این که برای زبان فرانسه چقدر وقت بگذاریم کافیه و شما موسسه زبان معتبری رو برای زبان فرانسه می شناسید که به ما معرفی کنید؟
باز هم مرسی ...امیدوارم زیاد وقتتون و نگرفته باشم

دخترآریایی گفت...

سلام پیمان عزیز .. وبلاگ قشنگت آدمو از داشتن قوم و خویش توی کانادا بی نیاز میکنه .. آقا پیمان من انیمیشن کار هستم .. چند وقتی ست که زبان فرانسه مطالعه میکنم .. و قصد مهاجرت دارم ..تا اینکه سال گذشته یکی از دوستان من آدرس دختر خانمی رو در مونترال دادند که حاضر بود در قبال گرفتن 12 میلیون با من عقد سوری نماید تا به این شکل مهاجرت کنم اما .. توی شرایطی بودم که پول من آزاد نبود .. اما اون موقعیت رو از دست دادم .. آیا شما در موقعیتی هستید تا دختر خانمی که تمایل به ازدواج به شیوه مصلحتی در قبال گرفتن پول باشد را به من معرفی کنید .. با سپاس فراوان .. ایمیل من .. fars.shiraz0@gmail.com

نیما ..شیراز

پیمان گفت...

به کفشدوزک:
بعد از اینکه وارد کبک شدید و مدارکتون رو گرفتید هر جای دیگه کانادا خواستید می تونید برید.

پیمان گفت...

به نیما شیراز:
نه من همچین کسی رو سراغ ندارم.

Ely گفت...

هاکی اصلا قابل مقایسه با فوتبال نیست، فوتبال از کسالت بار ترین ورزش هاست و هاکی سریع ترین و جالب ترین و پر هیجان ترین ورزش
Go Habs go!