دوشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۸۸

عید و بهار

اول از همه سال نو مبارک. یه کم دیر شد ولی هنوز سیزده به در نشده که.

راستش اینجا زیاد حس و حال عید به آدم دست نمی ده. اول از همه این که هوا سرده و برف رو زمینه و بعدش هم اینکه اصلا توی کوچه و خیابون شما نشونی از عید نمی بینید.
توی شرکت، پارسال من شیرینی ایرانی پخش کردم و همه متعجب که این چیه و من هم توضیح که آره سال نوی ایرانی هست و ما هم رسم داریم شیرینی بدیم و خلاصه توضیح این چیزها. بعضی ها هم ای یه سال نو مبارکی می گفتن. امسال دیگه بعضی ها فهمیده بودن که اول بهار سال نوی ایرانی هست و تبریک می گفتن.

دیروز هوای خیلی خوبی بود، 15 درجه بالای صفر و آفتابی. ملت همه ریخته بودن بیرون و حسابی از آفتابی بودن و گرم بودن هوا لذت می بردن. بعد از زمستون های اینجا، نمی دونید که آدم چه قدر، قدر هوای گرم و آفتاب رو می دونه، همه دوست دارن تا جای ممکن بیرون از خونه باشن و حسابی مستفیذ شن به قولی.

من هم یه سه، چهار ساعتی پیاده روی کردم. از خونه راه افتادم و یه خیابون رو گرفتم و صاف رفتم تا اینکه به تپه مونت رویال رسیدم. جای جالبی هست. یه حالت پارک جنگلی تپه مانند وسط شهر مونترال. در حقیقت اسم مونترال هم از همین تپه میاد: Mont Royal

بعد از سه-چهار ساعت، احساس گرما زدگی می کردم. این قدر که اینجا توی زمستون، آدم توی فضای سربسته هست و آفتاب نمی خوره که زود آفتاب زده می شه. البته شاید هم آفتاب اینجا تند و تیز تر از ایران باشه.

بعد از پیاده روی رفتم یه کافی شاپ و مشغول خوندن کتاب "خاطرات روسپیان سودازده من" شدم. تصمیم گرفتم که اگه بتونم به صورت مستمر رومان های به زبان انگلیسی یا فرانسوی بخونم. این یکی واسه شروع بود و تا حدودی هم ادبی و پر از لغت های قلنبه، سلمبه بود. البته دیروز با هر جون کندنی بود تمومش کردم.

واسه کلاس های زبان فرانسه ی Francais Ecrit هم ثبت نام کردم که تا چند وقت دیگه شروع می شه. یکی از خوبی های استان کبک هم، همین کلاس های زبان فرانسه هست که تا 5 سال مجانی هست، و واسه کلاس های تمام وقت زبان، تازه به شما کمک هزینه هم میدن.

خلاصه کم کم داره زندگی اینجا گرم تر می شه.
سال نوی خوبی داشته باشید.

۹ نظر:

Shahram گفت...

سلام
سال نو مبارک باشه
یه چیز خیلی جالب اینکه اتفاقن من هم دیروز تو یه پارک به اسم رویال پیاده روی کردم

موفق باشی

علي گفت...

سلام پيمان جان
سال نو شما هم مبارک باشه
مهندس زود به زود برامون مطلب بزار دلمون کلي برات تنگ شده
ايران بودي بيشتر مي خونديمت

ناشناس گفت...

سلام آقا پیمان . خیلی وقته که سر به وبلاگت می زنم و از خواندنش استفاده می برم. یه خواهشی داشتم اگه ممکنه از خیابان های با محیط خوب مونترال برامون بنویس. ممنون

Amin گفت...

سلام پیمان جان
سال نوی شما هم مبارک
امیدوارم امسال سال خوبی برات باشه، مخصوصا می بینم که حسابی همت کردی و رمان ها ی فرانسوی هم می خونی ;)

ناشناس گفت...

Good point.

Check this out:

http://byebyecanada.blogfa.com/

خداحافظ كانادا

ناشناس گفت...

سلام پیمان جان،
عید شما هم مبارک.
امیدوارم آسمون زندگیتون همیشه آفتابی و کانون خانواده عزیزتون سبز و بهاری باشه.
شاهرخ

ابومسلم خراسانی گفت...

سلام مهندس يه سوال كوچولو من امتيازام به 67 كه معيار هست نمي رسه كدوم سوال را ميتونم براي دو يا سه سال بعد بزنم به غير از زبان سابقه كار و مدرك رو هم ميشه زد مثلا الان سابقه كارم يه ساله و براي پر كردن فرم چون دو يال تا مصاحبه طول ميكسه بزنم تو فرم سه سال

با تشكرو يه سلام گرم وسال نو مبارك وماچ وبوس ايراني

ناشناس گفت...

sallam:
peyman jan man davoodam baraton emailam zadam ke raftam mosabeh aghah mohabat kard zad ba malagheh to saram radam kard.
kholaseh kalam bazam eghdam kardam ein serei ezdevajam kardam ba khanomam.
dostam omadeh resid alanam canada qebeq .
matalebtam hamehs ekhonam .
shado moafagh bashei
www.parramis.com

ناشناس گفت...

خداحافظ كاناداجان. تو كه ايران هستي چرا اظهار نظر ميكني قربون. خبرت رو دارم