شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۸

شگفتی


این چند روز تمام وقت من به پی گیری حوادث ایران می گذره. اصلا این حرکت جسوروانه و این شجاعت مردم ایران رو هیچ کسی حتی بدبین ترین افراد دور و ور خامنه ای و احمدی نژاد که قصد وارونه جلوه دادن رای مردم ایران رو داشنتد هم پیش بینی نمی کردند.


احساس بدی دارم. اول از این که ایران نیستم و نمی تونم دوش به دوش مردم ایران باشم و همراه اونها باشم و بعد هم از دیدن کشتار و جنایات این رژیم جلاد صفت. با دیدن عکس ها و فیلم های ایران، تا مدت ها دچار پریشان احوالی می شم و به این فکر می کنم که مگر گناه این ها چی بوده به جز این که بخوان حق خودشون رو بگیرند، تازه اون هم در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی؟
گفتم جمهوری اسلامی: ترکیبی که از واژه اول اون، مدت هاست که اثری دیده نمی شه.

مردم ایران با در صحنه بودنشون و با شجاعتشون، همه معادلات رو به هم زدن. شاید هیچ وقت، دار و دسته رهبری باورشون نمی شد که مردم هیچین مقاومتی از خودشون نشون بدن. واقعا دست مریزاد!

توی این چند روز، از اولین روز اعتراضات تمام تلاش من این بوده که مردم این جا و دور و بری های خودم رو در جریان اصل ماجرا قرار بدم. حضور میلیونی مردم ایران و اعتراض اونها به حدی وسیع بوده که کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که توی جریان حوادث ایران نباشه. کار من هم شده جواب دادن به سوال های همکار ها و دور و بری ها در مورد ایران و در مورد جنبش آزادی خواهی ایران.

این چند روز هم توی تمام رسانه های اینجا، اخبار ایران دیده و شنیده میشه و به جرات می تونم بگم که راه پیمایی های ایران تقریبا صفحه اول همه روزنامه های اینجا رو گرفته.

کمترین اثری که این اعتراضات داشته این بوده که دیگه چیزی به اسم مشروعیت برای این دولت باقی نمونده، حتی به شکل ظاهری و ساختگی. الان اکثر مردم این جا در جریان اخبار ایران هستند و با مردم ایران برای رسیدن به آزادی همدردی می کنند.

این شعور بالای ایرانیان و این حرکت شجاعانه اونها همه معادلات رو به هم زده. همه می دونید که آمریکا بی صبرانه منتظر تمام شدن انتخابات ایران بود که مذاکره با مقامات سطح بالای ایران رو هر چه زودتر انجام بده. و همین طور که باراک اوباما اعلام کرده بود، آمریکا سیاست خودش رو بر پایه مذاکره با رهبر ایران و نه رئیس جمهور گذاشته بود. ولی الان چنان رسوایی برای این حکومت و دولت به وجود اومده که مذاکره کردن با همچین دولتی که مشروعیت اون توسط میلیون ها ایرانی زیر سوال رفته به هیچ وجه شدنی نیست.

امروز هم که رهبر با حرفهاش حالت تهاجمی به خودش گرفت و عملا دستور کشتار مردم رو در صورت ادامه این وضعیت داد. ولی خودشون هم می دونند که این حکومت عملا دیگه چیزی براش نمونده.

کاری به این ندارم که موسوی کی بوده و سوابقش چی بوده و چه کارهایی کرده، ولی کارهایی که الان داره انجام می ده واقعا تحسین برانگیزه. رهبری جنبشی رو به عهده گرفته که آینده روشنی داره و می تونه تغییرات خیلی زیادی رو تو ایران ایجاد کنه.

به نظر من هفته دیگه، هفته ی سرنوشت سازتری از هفته قبل هست. هفته قبل با خشونت های شدید مزدورهای رژیم بر علیه مردم شروع شد. رژیمی که سر در گم مونده بود که چه کار کنه و فکر می کرد با اعمال خشونت و کشتار مردم می تونه از این وضعیت نجات پیدا کنه. ولی ادامه اعتراضات و همین طور رهبری خوب موسوی و در صحنه بودن همه مردم، همه ی این نقشه ها رو بر آب کرد.

تا الان که رضایی با اون نامه تشکر آمیز از رهبر و خفه شدنش، حسابش رو از بقیه جدا کرده. کروبی هم به نظر من زیادی می خواد خودش رو به این نظام وفادار نشون بده و اکثرا سعی کرده با نامه نوشتن به رهبری و غیره و ذالک مساله رو حل کنه و در بیشتر مواقع هم دنبال رویه رفتار موسوی و جناح اون هست. توی یکی دو مورد هم تو رو در وایسی قرار گرفته و توی راه پیمایی ها حاضر شده.

الان فقط می مونه موسوی. آیا واقعا موسوی قصد به عهده گرفتن رهبری جنبش آزادی ایران رو داره یا هدفش فقط عرض اندام و نشون دادن قدرت به حریف مقابله؟

به نظر من هفته دیگه و شاید فردا شنبه، جواب خیلی از این سوال ها روشن بشه. به طور واضح مشخصه که این انتخابات باطل نخواهد شد و در بهترین حالت ممکن شاید از شمار آرای احمدی نژاد کم بشه. در این صورت باید دید که واکنش موسوی و در و بری ها در این هفته چه خواهد بود؟ آیا تسلیم تهدید رهبری میشن و به مردم خواهند گفت که به کار و زندگی خودتون برگردید و ما هم از طریق قانونی دنبال خواهیم کرد؟ یا این که بر تقاضای خودشون مبنی بر باطل شدن انتخابات، اصرار خواهند کرد؟

به نظر من این راهی که شروع شده به هیچ وجه برگشت پذیر نیست و چنان بی آبرویی برای نظام به بار آورده که حالا حالا ها باهاش درگیر خواهند بود.

مردم ایران بدانند که به هیچ وجه تنها نیستند و از همه جای دنیا پشتیبانی می شوند.
زنده باد ایران و زنده باد آزادی.

۲ نظر:

Atefe گفت...

از رای من گذشته؛هموطنم رو کشته!

امیر گفت...

پیمان سلام

به نظر من موسوی در حدی نیست که بتونه رهبر جنبش رو به دست بگیره
به نظرت راه حل برای بدست اوردن یک رهبر برای این جنبش چیست ؟