شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۸۸

چه خواهد شد؟

یک سری در گیری توی تهران و شهرهای دیگه ایران اتفاق افتاده که به شدت برخورد خواهد شد. و بعد از هم این نوع حرکات به یک عنوان یه سری آشوب ها توسط اوباش نام برده میشه. یک عده رو هم دستگیر می کنند و به زندان های طولانی محکوم خواهند کرد، ترس من از اعدام دستگیرشدگان هست.

در چند روز آینده هم صدایی از کروبی و موسوی نخواهد اومد، چون به احتمال زیاد اونها رو حبس خانگی می کنند و اجازه حرف زدن نخواهند داد.
به هر حال به نظر من این حرکت ها باید مسالمت آمیز و با تعداد زیاد برگزار بشه. البته از اینجا حرف زدن کار بیهوده ای است.

شاید تاکتیک موثر یکی این باشه که در اولین سخنرانی عمومی احمدی نژاد، مردم با تعداد زیاد اونجا باشند و اجازه حرف زدن بهش ندن و این رو دیگه نمیشه سرکوب کرد و نشون دادن اعتراض هم خواهد بود.

موسوی داره از خودش می گذره و چیزهایی گفت که بازگشت نا پذیره و در حقیقت کاملا خودش رو در مقابل این جریانات تمامیت خواه قرار داده.
باید دید که هرم قدرت رهبر برای ساکت کردن این جریانات تا چه حد خشونت به خرج می دهد و تا دستگیری و در گیری با کدام سطح از جناح مخالف پیش خواهد رفت؟

۱ نظر:

azadeh گفت...

تحلیل 2 پست قبلتون بسیار جالب و دقیق بود، برای من خیلی دور از ذهن بود ولی به نظرم خیلی خوب مسایل رو توجیح میکنه
فکر می کنم اگه تا چند روز آینده اوضاع به هر نحوی آروم نشه یه آشوب ملی پیش بیاد، نمیدونم حرفای زده شده رو حکومت میخواد چه جوری جمع بکنه همونطوری که گفتین ظاهرا هر دو جناح به سیم آخر زدن، جناح موسوی هم به ظاهر دنبال تحریک بیشتر مردم... با برادرم که حرف زدم ساعت 10 شب بود رفته بود خوابگاه شریف و میخواستن بریزن تو خیابون. خدا حفظشون کنه ا