پنجشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۸۵

اعتقادات

از دیدن کسانی که اومدن اینجا و اعتقادات شون رو هم با خودشون آوردن و دم به دقیقه هم آشکارا بروز می دن حالم به هم می خوره.

آزادی بیش از حد دادن اون هم به کسانی جنبه آزادی رو ندارند زیاد هم خوب نیست. اگه مسلمونی یا هر مذهب دیگه واسه خودت باش و سعی کن همرنگ جماعتی باشی که داری باهاشون زندگی می کنی. همه چیز جدا ازمواد غذایی گرفته تا پوشاک. آخه من نمی دونم اینها چرا میان جایی که با اعتقادات شون سازگاری نداره.

تو عربستان که قبله و مرکز مسلمونای عالمه به هیچ دینی به جز اسلام اجازه فعالیت نمی دن، چون که می ترسن مبادا اسلام به خطر بیفته؛ اونوقت ...

ایران اینقدر مومن و آدم با خدا دیدم که دیگه از دیدن کسانی که دم از این چیزا می زنن چندشم می شه به قولی شاید از مسلمونی overdose شدم.

البته این رو هم اضافه کنم که دو چیز دین اسلام رو نجات داد یکی امام حسین یکی هم نفت.


حتی کفترهای امام رضا هم کوچ کردن اومدن اینجا، نگاه کنید:



۲ نظر:

ناشناس گفت...

به نظر من یکی از مبانی حقوق انسانی اینه که انسانها بتونن اعتقاداتشونو به آزادی (البته بدون زور) ابراز کنن. میدونی به نظر من خیلی مهمه که برخورد آدم با کسی که نظرشو قبول نداره همون برخوردی نباشه که شخص مقابل داره. چون این میشه تناقض. اسلام عقیده اییه که خیلی از انسانهای روی زمین دارند و تا اونجایی که نخوان طرف مقابل رو به زور مسلمون کنن قابل احترامه.
چون ما هم از آدمهای دیگه توقع داریم که به عقیدمون احترام بذارن. به نظر من یکی از افتخارات جوامع چند فرهنگی اینه که افراد دارای فرهنگها و عقاید مختلف میتونن با حفظ فرهنگ و اعتقادشون در حدود حقوق انسانی در کنار هم زندگی کنن.
آیا به نظرت وقتی یه افغانی ضدجنگ مسلمون باشه حتما باید تو مملکتش بمونه و کشته بشه و تو این حقو بهش نمیدی که بیاد کانادا و زندگی با آرامش بیشتری رو داشته باشه.
البته به نظر من در این بحث حتما به این نکته توجه کرد که "در حدود حقوق انسانی". یعنی امیدوارم متهمم نکنی که موافقم که مثلا یه دختر 10 ساله رو به زور شوهر بدن.

ناشناس گفت...

من هم با شهرام موافقم. به نظر من عقايد ديگران تا موقعی که از نظر حقوق انسانی به من صدمه نزنه قابل احترام هستش.
اگر در کانادا هم بخواند جلوی اين آزادی ها رو بگيرند فکر ميکنم ديگه نشه فرق زيادی بين کانادا و ايران قائل شد.
مثلا در ايران اجازه نميدند خانمها بدون روسری تردد کنند حالا فرض کن در کانادا هم اجازه ندند خانمها با روسری تردد کنند اونوقت فرق بین ایران و کانادا چیه؟
اين آزادی که توی کانادا وجود داره اولين نوع و کوچکترین نوع آزاديه که ميشه برای نوع بشر تصور کرد که البته اکثر مبارزات هم برای همين نوع آزاديه.