پنجشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۸۵

نحوه لباس پوشیدن توی سرمای کانادا

لباس پوشیدن توی سرمای اینجا تکنیک داره و کسانی که واسه بار اول میان اینجا توی خرید و پوشیدن لباس گرم دچار مشکل میشن.
همونطور که تو پست قبلی ام توضیح داده بودم، سرمای اینجا فقط توی فضای باز بیرون وجود داره و وقتی وارد فضاهای سرپوشیده اینجا بشید، همه چیز گرم و استوایی هست.
حالا فرض کنید که می خواهید برید خرید و هوا هم خیلی سرده و چند روز هم هست که به خاطر بارش مستمر برف به خودتون گفتید بذار هوا خوب بشه فردا میرم، ولی دیدید که نه مثل اینکه این وضع ادامه داره و چیزی توی یخچال واسه خوردن نمونده. البته این حالت معمولا واسه کسانی پیش میاد که تازه رسیدن کانادا و اولین تجربه زمستونشون هست و هنوز هم کار پیدا نکردن و بیشتر توی خونه هستن. خوب طبق عادت ایران یه تی شرتی، تاپی زیر می پوشید و بعد هم یه پلیور گرم و روش هم یه کاپشن و همینطور دستکش و کلاه و شال گردن و ...
خب میرید بیرون می بینید که هوا سرده ولی خوشبختانه شما خوب لباس پوشیدید و به غیر از صورتتون که داره یخ می زنه و همینطور پاهاتون، بقیه جاها گرمه.
خب اول باید سوار اتوبوس بشید و بعد هم مترو، اینجا هم توی اتوبوس ها سیستم گرمایی قوی داره و وقتی وارد میشید هوای داخل اتوبوس گرمه. شاید تو اتوبوس مجبور بشید که زیپ کاپشن رو باز کنید و کلاه و دستکش رو هم در بیارید، بعد که به مترو برسید داخل مترو که دیگه خیلی گرم تره و کاپشن رو هم مجبورید که در بیارید، خب تا الان کلی از لباس ها رو در آورید و رو دستتون مونده. حالا وقتی که وارد مراکز خرید و فروشگاه ها میشید باید پلیور رو هم در بیارید و دستتون پر میشه از لباس. پس همیشه فکر این رو هم بکنید که لباس هایی رو که می خواهید بپوشید باید طوری باشند که راحت هم بتونید در بیارید. اینجا مثلا روی لباس اصلی یه گرمکن و بعد یه کاپشن خیلی گرم می پوشن که تو مرحله اول کاپشن و اگه خیلی گرمششون بشه گرمکن رو در میارن، زیر این دو تا هم لباس اصلی رو می پوشن. بیشتر مردم هم اینجا کوله پشتی یا یه ساک کوچولو باهاشونه که لباس ها رو که در میارن اون تو می ذارن.

یه روش دیگه لباس پوشیدن هم توی روزهای خیلی سرد اینجا، روش لباس پوشیدن لایه ای (Layers) هست که به این صورته که هر چی تعداد لایه های لباس بیشتر باشه گرمتره. مثلا به جای یه لباس کلفت و خیلی گرم دو تا لباس سبک تر بپوشید که اگه خیلی گرمتون شید بتونید یکیش رو در بیارید. بعضی وقتها هم مجبورید دو تا شلوار و دو تا جوراب بپوشید تا گرمتون بشه!

این هم یه لینک مفید در مورد زمستون مونترال


زمستون مونترال

۷ نظر:

ناشناس گفت...

jaleb bood. daghighan hamintore... man bayad dastane baroonaye inja ro ham ezafe konam ke inja maemoolan baroonash be aroomie iran nist, baroone shadid hamrah ba bad ba sorate bala ke dar arze chand sanie konfa yakoon mikone!

baraye in baroonha ham lebaspooshidane khodesh morede niaze chon chatre dastetoon dar hamoon daghayaeghe aval be marhamate bad kajo maevaj mishe!

baraye injoor mavaghe mishe baroonihaei booshid ke tarjihan boland bashe va hatman ham ba kolah bashe. beziha yek shalvare shamadi ham rooye shalvareshoon mipooshan; albate kheili be nodrat.

پیمان گفت...

آره دقیقا، بارون های اینجا هم از همه طرف و به صورت افقی می باره اینه که اگه چتر محکم هم داشته باشی فقط بالای سرت خشک می مونه.

ناشناس گفت...

salam bar Peyman
che etela'ate jalebi...
mamnoon!
link ro didam,mersi
movafagh bashi

ناشناس گفت...

فکر ميکنم ادمونتون شمال کانلدل باشه و جزو شهر هاي خيلي سرد به حساب مياد نه ؟ پس توصيه هات احتمالآ خيلي به درد مردم ائنجا ميخوره .

ناشناس گفت...

baz ham salam
baraye poste : Monday, November 13, 2006 , coment gozashtam!

پیمان گفت...

Hirodiya مرسی از کامنت هات
خوشحال می شم که لینک وبلاگت رو بذاری

baran گفت...

سلام .از اطلاعات جامعی که روی سایت گذاشتید ممنون . ما در اکتبر مصاحبه داریم و وقتی قسمت مصاحبه شما را خوندم 1 ذره از استرسم کم شد .یک سوال - ایرانیها در کدام قسمت استان کبک زندگی میکنند یا کدام قسمت مونترال .؟
با تشکر
موفق باشید