جمعه، آذر ۲۴، ۱۳۸۵

کلاس زبان

امروز واسه کلاس های نیمه وقت فرانسه ی دانشگاه مک گیل ثبت نام کردم. یه دانشگاه انگلیسی زبان که کلاس فرانسه ارایه میده تا ببینیم چی از آب در میاد این کلاس ها!
تقویت زبان فرانسه و کلاس رفتن یکی از شرایط ضمنی استخدام توی شرکت بود و من هم مجبورم واسه اینکه زبان فرانسه ام رو تقویت کنم، هفته ای دو روز بعد از کار برم کلاس زبان. اینم بگم که اون کلاس هایی که از طرف اداره مهاجرت واسه ما گذاشته بودن، به اندازه پول ثبت نام توی این کلاس ها ماهیانه به ما پول می دادن، اون کلاس ها هر روز بود و این کلاس ها هفته ای دو روز، دو تا 3 ساعت.
راستی امروز پنچ ماه از اومدنم به کانادا می گذره و میشه گفت دیگه کاملا حس توریست بودنم از بین رفته، همینطور تونستم کار پیدا کنم، کارت اعتباری بگیرم، فردا هم می رم واسه اجاره یه آپارتمان. می شه گفت این ماه، ماه خوبی بود واسه من، از 14 نوامبر تا 14 دسامبر.

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

che jaleb
man ham 6 mah mishe ke omadam
albate ma tarafe gharbim

mishe beporsam kari ke peida karD chi ye ? reshtat chi boode ?

ناشناس گفت...

salam bar Peyman
movafagh bashi!

Unknown گفت...

سلام آقا پیمان امیدوارم اونجا که هستی در تمام مراحل زندگیت موفق باشی و از اینکه این وبلاگ را ایجاد کردی و برای اون وقت می گذاری من یکی واقعاً سپاسگزارم چرا که برای من و همسر و دو تا بچه هام تجربیات شما بسیار مفیده آخه من 5 ماهه که فایل نامبر کبکم اومده و حدود 1.5 سال دیگه مصاحبه مون تو دمشقه و الان دارم می رم کلاس فرانسه (به امید شهر مونترال) از شما تقاضامندم مطالب را تا اونجایی که می شه بصورت گسترده تر و با توضیحات بیشتری بنویسید چون که ممکه بعضی چیزهای پیش پا افتاده اونجا برای ما خیلی مهم باشه در ضمن تجربیات پروسه کاری خودتون را از ابتدایی که تو ایران بودید هم بنویسید
پایدار

ناشناس گفت...

OMIDWARAM MOWAFAGH BASHI BE OMIDE DIDAR DAR LOVELY CANADA

ناشناس گفت...

ma nazdik be 2 mahe oomadim USA. Inja yek dore yek mahe zaban ( 5 rooz dar hafteh) hodood 1500$ Ab mikhore :(
poostemoon kande shode!

Dariush گفت...

سلام پيمان جان، با كمي تاخير كه ناشي از مسافرت كاري بود،‌پيدا شدن كار رو بهت تبريك مي گم و اميدوارم كه هميشه در مسير موفقيت با سرعت زياد پيش بري. مي دونم كه اين روزها مشفله زيادي داري و فرصت براي نوشتن نيست ولي اگر در پست هاي بعدي كمي راجع به كلاسهاي فرانسه بنويسي ممنون مي شم. يك انتقاد هم راجع به پست قبل دارم و اون هم اين بود كه قبلا راجع به نوستالژي مذهبي نوشته بودي ولي مواظب باش خودت دچار نوستالژي فرهادي و نون سنگكي و ... نشي!!؟ راستي من فايل فدرال هم باز كردم و حالا ديگه نمي دونم كه چقدر بايدمنتظر بمونم.

ناشناس گفت...

به سلامتی خانوم بچه ها هم که ویزاشون اومد تبریک می گم

ناشناس گفت...

تبريک ، تبريک ، تبريک . ديگه زندگي رو غلتک افتاده . به سلامتي . دست راستت زير سر ما .

ناشناس گفت...

سلام بر پيمان
وبلاگم به روز شد!
تاریخ به روز رسانی:چهارشنبه، 29 آذر، 1385ساعت ۲۱:۵۵!

ناشناس گفت...

سلام
من تازه مي خوام براي كانادا اقدام كنم
به نظرتون كساني كه مي خواند بيان اونجا بهتره فرانسه ياد بگيرند؟
اصلا چقدر فرانسه آدم رو تو كانادا جلو مي اندازه؟
ممنون

پیمان گفت...

در مورد زبان فرانسه باید بگم که فقط ایلت کبک فرانسه زبان هست و بقیه جاهای کانادا فقط به زبان انگلیسی صحبت می کنن. ولی اگه فرانسه هم بلد باشی هم واسه امتیاز مهاجرت خوبه هم بعدا واسه کار پیدا کردن