یکشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۸۷

مسابقات فرمول یک - گراند پری کانادا


امروز قراره دور هفتم مسابقات فرمول یک گراند پری کانادا توی مونترال برگزار بشه. این مسابقات هر سال توی مونترال کانادا برگراز میشه و یکی از سخت ترین پیست های فرمول یک هم هست.
البته من زیاد پیگیر مسابقات فرمول یک نیستم و در همین حد میدونم که تیم فراری و مایکل شوماخر همیشه، اول می شده و جدیدا هم تیم مکلارن برنده می شه. ولی اون چیزی که واسه ما جالبه، برنامه هایی هست که در حواشی این مسابقه همه ساله توی Downtown مونترال به مدت سه، چهار روز برگراز میشه و هدف هم جذب توریست و سرگرم کردن مردم هست.

امسال به مدت چهار روز توی مرکز شهر مونترال، فستیوال مد و دیزاین و همین طور کنسرت و موزیک زنده و انواع و اقسام برنامه های سرگرم کننده دیگه برگزار شده بود. هوای گرم تابستونی هم مزید بر علت شده بود که حسابی همه جا شلوغ بشه و جا واسه سوزن انداختن نباشه.

ایده این که به مناسبت های مختلف فستیوال و موزیک برگزار میشه، خیلی جالبه. هدف اینه که مردم شاد باشند و روحیه بگیرند. زمستون های سرد و طولانی اینجا باعث افسردگی مردم میشه و تابستون با برگزار کردن فستیوال های مختلف سعی دارند به مردم روحیه بدن و مردم رو شاد نگاه دارند. هزینه های این فستیوال ها رو هم اغلب کمپانی های بزرگ می دن و از یه طرف برای خودشون هم تبلیغ هست. مثلا این فستیوال مد و دیزاین مونترال توی فضای باز از طرف فروشگاه های چند تا از مراکز خرید مرکز شهر برگزار شده بود که میومدن و محصولاتشون رو هم به نمایش می گذاشتند.

خلاصه این که فصل، فصل بیرون رفتن و گشت و گذار توی هوای آفتابی و گرم تابستونه.

پی نوشت:
تصمیم دارم یه کمی این وبلاگ رو مرتب تر کنم، اول از همه دسته بندی مطالب بر اساس موضوع و همین طور اضافه کردن آلبوم های عکس و فیلم از مونترال. واسه شروع چند تا عکس اون بالای صفحه سمت راست می بینید.
فوتو بلاگ خاطرات کانادا و مونترال: http://picasaweb.google.com/diaryincanada
ویدیو بلاگ خاطرات کانادا و مونترال:http://www.youtube.com/user/diaryincanada

راستی این آدرس ها از ایران قابل دسترسی هستند؟

پی نوشت 2:
گزارش بی بی سی از این مسابقات : لینک

۲ نظر:

Amin گفت...

سلام پيمان جان
من اون دو تا فوتو بلاگ و ويدئو بلاگ رو باز كردم
پس مشكلي نيست
چه عكس هاي قشنگي وااااااي
ممنون

Helinus گفت...

bah bah vaqhean k aliye adam vaqhean b tafrih niyaz dare vali yetory gofti zemestooaye... adam mitarse k chetory hast hala
harchand onesham khobe nesbat b inja