جمعه، فروردین ۲۱، ۱۳۸۸

انتقام جویی و تلافی کردن

این حس انتقام جویی، یه ویژگی دوگانه ست، یعنی اینکه هم می تونه خوب باشه و هم بد.

بد از این جهت که اوضاع بد رو می تونه تبدیل به بدتر کنه و می تونه حتی وضعیت رو به یه حالت ناپایدار لج بازی تبدیل کنه، انتقام و تلافی و انتقام و ...

ولی یه مشکلی این وسط هست و اون هم اینه که بعضی وقت ها گذشت می کنید ولی این نمی تونه باعث بهتر شدن اوضاع بشه. که این بستگی زیاد به طرف مقابلتون داره که از این گذشت، تعبیر به ضعف و شکست شما می کنه و امکان داره، اوضاع بد ادامه پیدا کنه. توی این حالت، یا شما رابطه رو کلا قطع می کنید و یا اینکه سعی می کنید باز هم بی خیال شید. ولی در نهایت همیشه این عقده واستون می مونه که ای کاش شما هم تلافی کرده بودید.

توی بهترین حالت که بیشتر رویایی هم هست، گذشت شما باعث بهتر شدن اوضاع میشه و طرف مقابل شما که اون هم آدم منطقی هست، متوجه کار اشتباه خودش می شه و همه چیز رو به راه میشه.

به نظر من آدم باید در ابتدا گذشت کنه و بعد اوضاع رو بررسی کنه و ببینه که این کار چقدر تاثیر گذاشته توی روابط. و بعد تصمیم بعدی.

خیلی از آدم ها هستند که سرشون درد می کنه واسه تلافی کردن و انتقام جویی و توی روابط هم بیشتر دنبال این هستند که به نقاط منفی دیگران توجه کنند و خدا اون روز رو نیاره که آتو دست این آدم ها بدید. به قول خودشون خشتکتون رو بادبون می کنند و بعد هم روی سرتون میکشند!

خلاصه این که، تلافی کردن یا نکردن، تصمیم سختیه و همیشه یه جور جواب نمیده.

۳ نظر:

لاله گفت...

به نظر من بهترین کار انتقام گیری ِ مجازیِ، یعنی توی ذهنتون همه چیز رو شبیه سازی کنید و هر بلایی دوست دارید سر طرف بیارید و بعدش هم خودش و خیالش رو توی ذهنتون از بین ببرید و نابودش کنید.

امیررضا گفت...

جایگاه انسانها و نحوۀ نگرششون به اتفاقات متفاوته.
شخصاً اگر کسی رو نادان و ابله بدونم ولش می کنم به حال خودش ، حالا هر کاری میخواد بکنه. بخاطرش راهمو کج نمیکنم

ناشناس گفت...

سلام من هم دارم میام کبک. اما نمودنم بمونم مونترال یا برمیه شهر دیگهکه دوستام هستن. از نظر روحی مونترال رو دوست دارم. انگلیسیم خوبه فرانسه ام هم بد نیست. اما می خوام بدونم چی تو مونترال نگهتون داشت. اگه دوباره برین هم از منونترال شروع می کنید؟
ممنون. سعید