دوشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۸۸

شود بنده بی هنر شهریار

موسیقی مقامی ایران تاثیر شگرفی روی من داره، طوری که حس می کنم یه صدایی رو از درون خودم دارم میشنوم، مخصوصا اگر این موسیقی از لرستان و بختیاری و خراسان باشد.
به قول معروف شرح پریشانی ما می گویی.

فردوسی حدود هزار سال پیش ما، شرح دل ما می گوید:
شود بنده بی هنر شهریار
نژاد و بزرگی نیاید به كار
از ایران و از ترك و از تازیان
نژادی پدید آید اندر میان
نه دهقان نه ترك و نه تازی بود
سخنها بكردار باری بود
همه گنجها زیر دامن نهند
بمیرند و كوشش به دشمن دهند
زیان كسان از پی سود خویش
بجویند و دین اندر آرند پیش

این بیت های فردوسی را با صدای مسعود بختیاری از دیار ایران زمین برای دانلود می گذارم:

شاهنامه خوانی - مسعود بختیاری

انتخابات ایران نزدیکه و سوال اینه که آیا واقعا شایستگی مردم ایران این هست؟

۳ نظر:

Amin گفت...

بسيار زيبا و قابل درك بود
ممنون

karno گفت...

سلام . اين پست رو خيلي دوست داشتم ...
يه سوال هم از شما دارم كه خيلي ربطي به اين پست نداره. ميخواستم بدونم دليل شما براي موندن در مونترال چي بوده؟ اغلب كساني كه حتي اقامت كبك رو ميگيرن سعي ميكنند اونجا نمونن كه بيشتر به خاطر سرما و زبان فرانسه ست. اگه ممكنه جواب بديد. من و شوهرم هم منتظر مديكاليم و اينتر ويو كبك رو قبول شديم. شوهرم سخت معتقده كه بايد تو مونترال بمونيم ولي من كمي نگرانه پيدا كردن كار و دو زبانه بودن اونجام. ممنون ميشم اگه جواب بديد.

karoonsons گفت...

خیلی لذت بردم از نظرتون در مورد موسیقی مقامی ایران،مخصوصا در مورد موسیقی لری و بختیاری،چونکه من خودم بختیاری هستم.اما یه نکته رو جسارتا میخوام خدمتتون عرض کنم،اونم اینه که این شخصی که شما شاهنامه خوانیش رو گذاشتین آقای کورش اسدپور هستن نه مرحوم مسعود بختیاری.موفق باشین