یکشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۸

دو هفته گذشت...

دیروز به یکی از همکارام می گم: بعد از مرگ مایکل جکسون، روزنامه ها و رسانه ها یه تیتر جدید به جای ایران پیدا کردن و دیگه در گیری های ایران خبر اول نیست.

به شوخی می گه: شاید کار دولت ایران بوده که حواسها رو پرت کنه.
پیش خودم می گم: هیچ چیزی از این ها بعید نیست.
ادامه می دم: رژیم ایران اعلام کرده که کار سازمان سیا بوده که ندا رو کشته و بعد هم از اون فیلم گرفتن و همه جا پخش کردن!
با تعجب به من نگاه می کنه و سری تکون می ده.

همه چیز طبق نقشه از پیش تعیین شده رهبر و دار و دسته اش داره پیش میره، شاید فقط فکر نمی کردند که اعتراض ها این قدر فراگیر بشه. ولی مطمئنا این تازه شروع پروژه هست.

باز هم دخالت آمریکا در جهت خلاف حرکت های و جنبش های مردمی ایران کار رو برای حکومت راحت تر کرد، منظورم نامه ای هست که جناب باراک اوباما یک ماه قبل از انتخابات ایران به رهبر نوشته بود. چیزی که باعث شد رهبر به حمایت علنی از احمدی نژاد دست بزنه و سیاست خارجی احمدی نژاد رو تحسین کنه. احمدی نژاد و دار و دسته هم سرمست از پیروزی و جواب دادن تاکتیک هاشون با صرف میلیاردها دلار پول نفت در عراق و افغانستان و لبنان و سوریه و فلسطین و این اواخر هم در آمریکای لاتین، پروژه حذف جناح مقابل و در راس اون رفسنجانی رو با چراغ سبز رهبر با شدت تمام ادامه دادند.

با خودم می گم چطور اینها می تونند به این راحتی و جلوی میلیون ها نفر توی روز روشن دروغ و چرند بگن، جوابی که به خودم می تونم بدم اینه که چیزی به اسم اخلاقیات در درون اونها وجود نداره. ولی روح آدمی بدون اخلاق و وجدان یه چیزی کم خواهد داشت و باید چیزی جایگزین در ذهن انسان ها باشه که بتونه درون و روح آدم رو از جنجال های درونی آروم کنه و باز هم به خودم می گم که اون چیزی نیست به اسم دین. دینی که به راحتی عواقب یه عمل رو می تونه از انسان سلب کنه و به آمر اون کار بر گردونه و در نهایت در جهت رسیدن به اهداف به ظاهر اسلامی، هر عمل غیر اخلاقی رو هم می تونه حتی انسانی جلوه بده.

چطور یه همچین آدم لمپن و خارج از انسانیت و اخلاقی می تونه رئیس جمهور یه کشور باشه.

بعد از این همه تقلب و کشتار و جنایت و سکوت شدید اوباما در ابتدا، که باعث بروز این حس پیش رهبران حکومت شد که فکر کنند که همه چیز بر وفق مراد اون هاست، دیروز بالاخره اوباما بعد از دو هفته و البته خیلی دیر به حوادث ایران واکنش نشون داد.

و این هم عکس العمل چاله میدونی احمدی نژاد به واکنش جهانی در قبال فجایع ایران:

"او چرا وارد شد، او که گفت ما می خوایم تغییرات بدیم، او چرا دخالت کرد، او چرا اظهار نظر خارج از قاعده، خارج از عرف و خارج از ادب کرد...هی می گن ما می خوایم با ایران گفتگو کنیم، بسیار خب ما اعلام آمادگی کردیم ولی با این ادبیات... البته اشتباه کرد..."

۵ نظر:

Amin گفت...

ىس دسته گل جديدشون رو نديدي؛ يه نگاه به اينجا بكن؛
http://gamasgamas.blogfa.com/post-103.aspx

ناشناس گفت...

سلام .
من معمولا وبلاگ شما را مطالعه میکنم .
امیدوارم که 3 هفته دیگر در مونترال باشم .چند تا سوال دارم، اگر وقتتون اجازه میدهد .
1- در کدام منطقه بهتر است برای 2 ماه خانه یا مهمان خانه اجاره کنم .
2 - از ایران حساب باز کنم یا مونترال و چه نوع حسابی را پیشنهاد میکنید .
3 - declaration form که باید پر کنم برای کسانی که اولین بار مثل ما وارد کانادا میشن و visitor حساب نمی شوند در عین حال resident هم نیستند چرا قسمتی ندارد ؟
مرسی
خداحافظ

پیمان گفت...

دوست عزیز اگر ایمیل تون رو بذارید من می تونم با شما در تماس باشم.

alleine Fahrgast گفت...

اللهم عجل لولیک الفرج و النصر.
من گمان می­کردم شما می­خواهید مطالب اساسی رابیان کنید. بنده به شما علاقه مندم. ولی باید تکرار کنم که دلم می­سوزد که به شما اطلاعات غلط داده­ اند.
ببینید آقای صاحب زمان.. خواهش می­کنم به این نمودار دقت کنید. به این می گویند ضریب جینی. هرچه قدر بیشتر باشد، شکاف دینی ملت بیشتر است. الان وضع دینی ملت از قبل بهتر است.. از زمان شما که خیلی بهتر است. پس برای چه شما الان ظهور کردید؟ این ۱۲ قرن کجا بودید؟ ۱۲ قرن فساد نبود؟ غارتگری نبود؟ الان یک دفعه وضع بد شد؟ گرانی شد؟ بی دینی شد؟ در این ۱۲ قرن گل و بلبل بود؟ برای چه ۱۲ قرن سکوت کردید؟ ملت که فراموش نکرده است.
زمان شما ببینید همه مناصب دست خویشاوندان یک عده­ ای بود. یک حلقه ای درست کرده بودند و مدام امامت را بین فرزندانشان می چرخاندند. 4 سال پیش ما آمدیم و ادعای تقدس و هاله نور کردیم. انگار وارد حریم ممنوعه عده­ ای شدیم. [من] نمی­خواهم وارد بعضی مسایل شوم. و الان می­بینیم که همه­ ی این­ها با هم متحدند.. ما معتقدیم که صحنه­ گردان اصلی آقای هاشمی است. نفرمایید که ارتباطی نیست. اتفاقا ظهور شما هم جزو همان برنامه است. حتا کورش و امیرکبیر هم جزو همان باندند. ملت فراموش نکرده که آقای هاشمی کتاب در مورد امیرکبیر نوشته و او را تایید کرده. میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی هم که از اقوام جنابعالی ­اند. خود شما هم که شال سبز پوشیده­ اید. این ها مفهومش چیه؟

هدف این دولت خدمت به ملت است. ملت بیدار است. بحمدالله ملت ایران هسته ­ی شده است. نانو شده است. سلول بنیادی شده است. فضایی شده است. جام جهانی شده. المپیک شده. برای چه می­خواهید رشد ملت را زیر سوال ببرید؟
این که خیلی بده. مگر زمان شما و پدرانتان چه قدر پروژه احداث شد؟ یک مسجدالرسول بود زمان جدتان و یک دانشگاه زمان امام صادق. چقدر اینترنت بود؟ چقدر روزنامه بود؟ آیا دموکراسی بود؟ فقط یک ابولهب بود که از شما انتقاد می­کرد. ببینید با او چه کردند. با همسرش چه کردند. کراواتش را در خیابان چیدند. دستاوردهای ملت را زیر سوال نبرید. 1400 سال است وضع ملت را به این­جا رساندید. آن وقت جاروجنجال راه می­اندازند که آبروي ايران در اين دولت رفت. من فقط با طرح دوتا سوال از موضع ملت دفاع کردم. آن­ها به هم ریختند.. مستاصل شدند. شما چرا نشسته ­اید به جای آمریکایی­ها و از آنها دفاع می­کنید؟ ملت فراموش نکرده زمان شما روابط با آمریکا چگونه بود. یادتان رفته که عموی شما امام حسن در سعدآباد آن قرارداد ننگین را با معاویه بست؟ اینه دیپلماسی عزتمند؟

من نمی­خواستم این مسایل را باز کنم.. اما خیلی متاسف شدم وقتی این خبر را به من دادند. برای چی شما در عاشورا از بازیگر استفاده می­کنید؟ ملت نمی­داند که ظلم هست؟ فشار هست؟ لازم بود شما بازیگر [بیاورید] که نشان بدهید وضع دینی مردم خراب است؟ من تعجب می­کنم از شما.
نمودارهای بانک مرکزی نشان می­دهد دین مردم در زمان حکومت شما و پدرانتان بدترین [وضع] را داشته. در زمان جد شما میزان تشیع در هکتار صفر بوده. ما رساندیم به 100ملیون. این را که دیگر نمی­شود انکار کرد آقای صاحب زمان. من نمی­خواستم وارد این بحث بشوم اما جد شما با یک هجمه ­ی سنگین یک کتاب علیه بنده چاپ کرده که توی اون به صورت بی­سابقه­ ای طی سیصد هزار تیتر به من و منافقین لعنت فرستاده.

من شخصا علاقه مند به ورود به اين­ها نبودم. قبلا هم گفته ­ام که ازهمه­ ی افتراهایی که بخود من نسبت داده شد، گذشت کردم. الان هم مي­بخشم. اما ازتوهين به منافقین، توهين به انتخاب ملت نمي توانم بگذرم. ملت اين اجازه را نمي­دهند. شما آقای صاحب­الزمان باید پاسخ ملت را بدهید. این همه پولی که در جمکران به شما داده می­شود چه شد؟ این­ها را هزینه مراسم تولد خودتان کردید؟ همین آقای جزایری کلی نذر کرده بود. شما پول را که می­گرفتید نپرسیدید از کجا آمده؟ بعد سیل اتهامات است که به ملت وارد می­کنند. من همین جا اعلام می­کنم، اگر آقای محصولی گفته که ثروتش امانت شماست که قرار است بعد از ظهور به شما بازگردانده شود، همه ­اش مال شما و تیم­تان. با نوار و این حرف­ها که نمی­شود کشور را عالمانه اداره کرد. رئیس جمهور باید خودش کارشناس ارشد باشد. بنده دکتری­ام را با شب بیداری گرفته ­ام. نه مثل بعضی که همزمان حکومت می­کردند هم بدون کنکور ولایت گرفتند، آن هم در5 سالگی. البته من آماده ام شما تشریف بیاورید تا من به عنوان یک شاگرد برای شما توضیح بدهم که دیپلماسی عمومی چه چیز خفنی است.

من فقط این نکته را بگم و عرایضم را خاتمه بدهم. من این­جا پرونده­ ی دارم از دوتا خانم. اجازه دارم بگم؟ بگم؟ این خانم­ها را شما می­شناسید. شما همیشه با این­ها بوده­اید. یک زمانی با خانم صغری و بعد خانم کبری. من با همین غیبت مخالفم نه قانون آقای ولیعصر

....

حميد گفت...

سلام
خسته نباشيد
ببخشيداگه مطلبم بيربط با موضوع هستش
من ماه آينده مسا فرت کاري به آلمان و فرنسه دارم
قصد دارم 15 روز وسط ويزاي شنگن کاناادا برم
توي وبم يه پست نوشتم با چند سوال اگه دوستان لطف کنند نظر بدن و راهنمايي کنند ممنون ميشم
موفق باشيد