دوشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۷

کانادا و المپیک

خب مسابقات المپیک پکن هم تموم شد و تیم کانادا با سه مدال طلا، نه نقره و شش برنز در رده نوزده ام رده بندی مدال ها قرار گرفت. این نتیجه برای کانادا، به نسبت دوره های قبلی نتیجه بدی نیست، یعنی همیشه تعداد مدال های کانادا در همین حدود بوده. سه مدال طلای کانادا هم در رشته های قایقرانی، اسب سواری و کشتی زنان بدست اومده.

اگه یه نگاهی به جدول رده بندی مدال ها بندازیم، متوجه می شم که توی 10 کشور اول رده بندی 7 کشور از کشورهای گروه G8 یا هشت کشور صنعتی دنیا هستد. سه کشور دیگر هم چین، استرالیا و کره هستند.

کانادا با فاصله زیاد از این کشورها در رتبه 19 ایستاده که از این نظر نتیجه زیاد جالبی برای یه کشوری که عضو گروه G8 هست نمی تونه باشه. دلیل این موضوع شاید زمستون های سرد و طولانی اینجا یا شاید هم تنبل بودن و ورزشکار نبودن مردم اینجا باشه.

راستی امسال یه ایرانی به اسم سعید آذربایجانی هم توی تیم کشتی کانادا بود که در مقابل کشتی گیر تیم ایران، مراد محمدی، شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

تاریخچه کانادا در المپیک:اولین حضور کانادا توی المپیک مربوط به سال 1900 می شه که تو اون سال یه مدال طلا و برنز کسب کرده.
کانادا تا الان در مجموع بیست و چهار دوره ای که در المپیک شرکت کرده، 56 مدال طلا، 94 مدال نقره و 104 مدال برنز بدست آورده که بیشترین این مدال ها هم مربوط به رشته های دو و میدانی و ورزش های آبی میشن.

کانادا در سال 1976 میزبان مسابقات المپیک در مونترال بوده که اون سال کانادا موفق به کسب هیچ مدال طلایی نشده و این تنها دوره المپیک بوده که میزبان بازی ها، هیچ مدال طلایی رو نبرده!

این هم عکس استادیوم المپیک مونترال که مسابقات در این استادیوم برگزار شده و برج این استادیوم بزرگترین برج کج دنیاست:



پی نوشت:از همه کسانی که به من ایمیل زدن و هنوز جوابی نگرفتند، معذرت می خوام. زیاد اوضاع مناسبی ندارم، ولی سعی می کنم در اولین فرصت ممکن جواب همه ایمیل ها رو بدم.

۱۵ نظر:

Amin گفت...

چه استاديوم قشنگي !!!!!!!
آدم كيف ميكنه اين معماري هاي زيبا رو در صحنه ورزش ميبينه ;)

ناشناس گفت...

سلام
من شما رو در پیوندام قرار دادم تا دوستانی که قصد مهاجرت به کانادا رو دارن استفاده کنن
موفق باشی

ناشناس گفت...

آدرس ما هست
www.amricajoon.blogfa.com

ناشناس گفت...

این علاقه مندی انواع امین از نوع موئنث ومذکر وفارسی ولاتین به وبلاگ شماحتما حکمتی داره انشائ ا.. خیر است
ضمنا زندگی یعنی گرفتاری ودرد سر پس همیشه شاد وایام یه کامتان

ناشناس گفت...

پیمان جان
سلام
وبلاگ جالبی داری و عقاید جالبتر .
آی دلم خنک شد پست با عنوان حلال و حرام را خواندم . حرف دل من رو زدی . با اینکه منهم مسلمونم ولی نمی فهمم این چه فلسفه ای هست که همه انونهم با روش این حضرات باید زورکی به بهشت برند . این سیاست مدارای کانادا هم در نهایت به نظرم به ضرر خود کانادایی هاست و روزی متوحه می شوند که دیر شده . چون جلوی این جماعت اگر یک قدم عقب رفتی ده قدم جلو می آیند و درک و فهم و شعور و انسانیت تورا فقط و فقط به حساب حقانیت خودشان می کذارند و بس . نمی دونم چرا کانادا که اینهمه برای پذیرفتن یک نفر مته به خشخاش می گذاره . کاری به عقاید اونها نداره و حداقل نمی خواهد که در کانادا یکسری مسائل را رعایت کنند و گرنه برگردند به همون بهشتی که ازش اومدند.
با تشکر - مهرداد

مخلوج گفت...

سلام... یک شبه همه وبلاگتون رو خوندم. ساکن انگلیس هستم و درسم تموم شده و در به در دنبال کار. حالا هم به سرم زده (به توصیه یکی از دوستان)‌ بیام کانادا و زرتی هم مونترال D: مطالبتون خیلی مفید بود و قسمتهای هوای سرد و زبان فرانسه‌ش ترسناک! مرسی.

ناشناس گفت...

سلام
من وبلاگ شما رو صرفاچون دوستتون داشتم و مطالبش عاااااالیه تو وبلاگم لینک کردم.
www.fun.blogsky.com
اگر شما هم دلتون خواست وبلاگ من رو با اسم ( سرگرمی ) لینک کنید.
دوستدار شما

ناشناس گفت...

dar morede daneshgah raftane baad az mohajerat o inke masalan chetori mishe raft MacGill o ..... neminevisi ?

ناشناس گفت...

dooste aziz
webloget kheili aaliye. khosoosan eshare be inke mosalmoonha entezare ehteraam az hame daran vali be hich kas ehteram nemigzaran.
man be onvane yek zartoshti be khatere tabeezhaie ke mosalmoonha oonja baram ijad karde boodan az iran be amrica oomadam. va az inke amricaeeha inghadr be aghayede mosalmoonha ehteram mizaran vali mosalmoonha beheshoon tohin mikonan kheili narahat misham.
movafagh baashi

ناشناس گفت...

rok harfeto mizanii , miborii , miri jolooo :))

ناشناس گفت...

سلام. پستهای مهاجرتتون رو خوندم. ما هم یه زوجیم تو آمریکا که 1 سال و 2 ماهه که اینجاییم. اون زرق و برق اولیه بعد از مهاجرت دیگه کم رنگ شده و کم کم توی یه برزخ دیگه رفتیم. ما هم یه وبلاگ داریم http://www.lottery.persianblog.ir/
دوست داشتید سر بزنید.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
من تمام خاطرات مهاجرت شما به کانادا رو خوندم و خیلی هم استفاده کردم.
من میدونم که سر شما خلی شلوغه و وقت و دست سر خاروندن ندارین، اما یه جند تا سوال داشتم در مورد مهاجرت و میدونم که من اولین نفری نیستم که این درخواست رو میکنم،
میخام بدونم که آیا شما موسسه ای رو میشناسین که قابل اعتماد باشه؟اگه آره لطفا بهم بگین(توی وبلاگم میتونین بنویسین)mochimigom.persianblog.ir
خیلی خیلی ممنونم

Ahmad Alizadeh گفت...

سلام
من احمدم، دانشجوی حسابداری و الانم در تهران هستم.
میشه بپرسم شما چی خوندید، یا میخونید؟!

با تشکر
15/9/87

ناشناس گفت...

شب یلدای شما توی برف مبارک

چرا update نمیکنید

ناشناس گفت...

باسلام
من هم دارم شدیداً تلاش میکنم که بیام کانادا. هنوز جدی شروعنکردم اما جدی تصمیم دارم. از کودکی.
چرا دیگه وب لاگ رو آپدیت نمیکنید؟

با تشکر از مطالب فوق العاده سودمندتون. راستش داشتم در این زمینه جستجو میکردم که حدود 10 شب یه چیزایی پیدا کردم و همشو خوندم الان ساعت 4:14 صبحه.

باز هم تشکر از مطالب سودمند. منتظر ادامه هستیم.